آموزش وردپرس | قالب وردپرس | افزونه وردپرس
شایعات و واقعیت ها در مورد پیپ
سپتامبر 10, 2015
به موهایتان “مایونز” بزنید!
سپتامبر 11, 2015

۹ اصل اصلاح موهای زائد

تراشیدن موها کار ساده‌ای به‌نظر می‌رسد که بیشتر مردم با روش‌های متداول آن آشنایی دارند اما نحوه صحیح این‌کار، به‌گونه‌ای که موها دیرتر رشد کنند، کمتر به درستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید پوستتان نرم‌تر از همیشه باشد و مجبور نباشید هر روز صبح موهای زائد را بتراشید، می‌توانید با تکنیک‌هایی که در این مقاله مورد بحث قرار می‌گیرد، همراه شوید.

۱- استفاده از گوماژ نمک، یک روز قبل از اصلاح

گوماژ نمک باعث می‌شود تمام سلول‌های مرده از روی پوست برداشته شود. برای این منظور باید نمک را با مقدار بسیار کمی آب کف دستتان بریزید و دورانی روی پوست ماساژ دهید. از قوزک پا شروع کنید و بالا بیایید. اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید به جای نمک از لیف‌های لایه بردار هم استفاده کنید. کارکرد این دو تقریبا یکسان است.

۲- حمام قبل از اصلاح

خیس شدن پوست و ترکیب آب با چربی روی پوست، عمل تراشیدن مو را تا ۶۰ درصد راحت‌تر می‌کند. البته شرط موثر بودن خیسی پوست در اصلاح این است که فقط ۲ تا ۳ دقیقه روی پوستتان آب بریزد. اگر بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماندن در حمام بخواهید موها را با تیغ اصلاح کنید، کار بسیار دشوار می‌شود چون تمام چربی از روی پوست برداشته شده است.

۳- استفاده از کف اصلاح

برخی افراد از صابون برای لیز کردن پوست استفاده می‌کنند اما صابون‌ می‌تواند باعث خشکی پوست و تحریک بیشتر آن شود. بهترین کار این است که از موس‌های مخصوص برای تراشیدن موها استفاده کنید. ترکیب این موس‌ها به نحوی است که نه‌تنها به اصلاح راحت‌تر کمک می‌کند بلکه دوام آن را هم بالا خواهد برد و موها دیرتر از معمول رشد می‌کنند.

حتماً بخوانید  خداحافظی با جوش و لک پوست چرب صورت با 3 راهکار سنتی و خانگی

۴- انتخاب تیغ مناسب

انتخاب تیغ مناسب کمک می‌کند بدون خراشیدگی و التهاب تمام موها را از ته بزنید. به محض آنکه احساس کردید تیغ به اندازه کافی تیز نیست، آن را عوض کنید. موها در افراد مختلف با سرعت‌های متفاوتی رشد می‌کند اما بیشتر کسانی که دیر به دیر تیغ‌شان را عوض می‌کنند و مثلا ۱۰ بار اصلاح با یک تیغ دارند، اصلاح مطلوبی نخواهند داشت.

۵- تراشیدن در جهت مناسب

در جهتی موها را بتراشید که راحت‌تر هستید. اگر تیغ به اندازه کافی تیز است، حتی می‌توانید این کار را خلاف جهت رویش موها هم انجام دهید. قبل از اصلاح کاملا با موس ناحیه را لیز کنید و بعد بدون آنکه تیغ را محکم روی پوست بکشید، با کمترین فشار و تا جای ممکن طولانی‌تر خط اصلاح را ادامه دهید. از انجام حرکات کوتاه و تکراری روی یک ناحیه از پوست خودداری کنید.

۶- نقاط حساس را در آخر بتراشید

برخی نقاط مثل سر زانوها یا قوزک پا که استخوان به سطح پوست نزدیک است، نقاط حساسی برای اصلاح محسوب می‌شوند. این کار را به آخرین مرحله موکول کنید.

۷- بعد از اصلاح پوستتان را خشک کنید

بعد از اتمام تراشیدن موها پوستتان را آب بکشید و آرام خشک کنید. لازم نیست تمام رطوبت پوست را بگیرید. اجازه دهید کمی رطوبت باقی بماند و روی آن از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

۸- مرطوب‌کننده‌ای بدون اسانس بخرید

بعد از اتمام اصلاح با تیغ، برای چرب کردن پوست از روغن‌های گیاهی طبیعی مثل روغن بادام یا روغن نارگیل استفاده کنید تا آبرسانی به پوستتان عمقی انجام شود. هر شب قبل از خواب این کار را تکرار کنید.

حتماً بخوانید  6 ماسک میوه ای عالی برای زیبایی پوست صورت

۹- تیغ را خشک کنید

بعد از هربار تراشیدن موها با تیغ، آن را کاملا تمیز کنید و آب بکشید و رطوبتش را با کاغذ بگیرید. تیغ را در محیطی کاملا خشک خارج از محیط حمام قرار دهید. حتی اگر تیغ را خشک کنید و در حمام قرار دهید، رطوبت باعث کند شدن آن می‌شود و نمی‌توانید اصلاح خوبی داشته باشید.

وقتی صورتمان جوش دارد، چگونه اصلاح کنیم؟

اگر صورتتان جوش دارد، از اصلاح موهای آن در فواصل کوتاه خودداری کنید و این کار را خیلی آرام انجام دهید تا جوش‌ها کنده نشوند. باید امتحان کنید اصلاح با تیغ برایتان خوب است یا با ماشین ریش‌تراش قابل‌تنظیم. معمولا بهترین روش، استفاده دوره‌ای از این دو وسیله است. البته به هر ‌حال پوست متورم و دردناک ناشی از آکنه با هر روشی امکان دارد تحریک شود و گاهی هم تنها راه، گذاشتن ریش است تا بلکه با درمان‌های مناسب آکنه اوضاع پوست بهتر شود. گذاشتن ریش به‌خصوص وقتی فرد از موهای فرورفته ریش در پوست خود در عذاب است و مدام به این علت جوش می‌زند، بهترین راه‌حل است. بعد از یک دوره ریش گذاشتن و بهبود وضعیت پوست، می‌توان بدون ناراحتی و آزار پوست جوش‌دار، اصلاحی خوب داشت.

۱ نفر این مطلب را پسندیده
این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *