آموزش وردپرس | قالب وردپرس | افزونه وردپرس
عطرهای منتخب سال ۲۰۱۵ در جشنواره The Fragrance Foundation Awards (FiFi)
دسامبر 9, 2015
معرفی عطر مردانه Dior Sauvage دیور ساواژ
دسامبر 10, 2015

انتخاب عطر یکی از شخصی ترین و سلیقه ای ترین انتخاب ها می باشد.توصیه ما به شما این است که فقط به احساس و ذائقه خود توجه نشان دهید،چراکه عطر شما نشان دهنده ی استیل و سلیقه ی شماست.اغلب عطر شما در برگیرنده ی زوایای مخفی و پیچیده ی روح، شخصیت و خواسته های شماست،پس در انتخاب آن دقت زیادی صرف کنید تا دچار تناقض نشوید.

عطر باید با بدن شما سازگاری داشته باشد .
چرا گفتیم سازگاری با بدن شما؟ عبارت دقیق‌تر «سازگاری با پوست شما»ست. باز هم بسیاری از مردم طرز استفاده غلطی از ادكلن و عطرها دارند: آنها را به لباس خود می‌زنند! نمی‌دانم شاید عطرهایی مخصوص لباس هم وجود داشته باشد ولی مساله این است كه عطر باید روی پوست جواب بدهد. ما دكتر پوست نیستیم ولی به تجربه بیشتر ما دریافته‌ایم كه پوست افراد با یكدیگر متفاوت است. شاید بوی بدن افراد مانند خطوط سرانگشتان مخصوص همان فرد باشد. بنابر این هر عطری احتمال دارد روی پوست افراد مختلف، واكنش‌های شیمیایی متفاوت و در نتیجه بازتاب مختلفی داشته باشد. این در اصطلاح علمی یعنی PH و میزان اسیدی بودن یا قلیایی بودن پوست افراد متفاوت است.

گفتیم عطر باید روی پوست جواب بدهد. دقیقاً كجا؟ چند نقطه از بدن هست كه دارای نبض است: پشت گوش‌ها در قسمت زیر آن و كناره‌های بینی و مچ دست و مچ پا. گردن هم هست ولی سعی كنید به گردن نزنید چون پوست گردن مقداری حساس است. همان كناره‌های بینی و پشت گوش و نبض مچ دست از همه مناسب‌تر است. ضربان نبض باعث می‌شود كه رایحه‌ی عطر بیشتر در هوا پخش شود. اگر به فاصله ساعد و بازو یعنی میان آرنج و یا پشت زانوی پا و كنار قوزك پا نیز دقت كنید آنجا نیز یك نبض هست و مناسب زدن عطر. اگر پوست شما خشك است می‌توانید قبلاً از كرم‌ یا لوسیون‌ استفاده كنید تا ماندگاری عطر بیشتر شود.
برای امتحان بوی یک عطر،هیچ گاه شیشه آن را مستقیمأ بو نکنید.چراکه فقط بوی الکل و پیش رایحه ی آن به مشام می رسد.همیشه عطر را روی پوست امتحان کرده و بعد از حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه شروع به بررسی آن کنید.برای اطمینان از انتخابتان بهتر است که مسافتی را قدم بزنید تا محیط تاثیر خود را بر بوی عطر بگذارد و بارها آن نقطه را بو کنید.

حتماً بخوانید  معرفی عطرهای منتخب سال 2014 جشنواره FiFi

هیچ گاه بیشتر از سه عطر را پشت سر هم امتحان نکنید.چراکه غدد بویایی شما دچار اشتباه می شوند.

 

عطرها چه بویی دارند!؟ ما مجبوریم از همان معیار چشایی برای شناسایی نوع بوی عطر استفاده كنیم: «شیرین»، «تلخ»، «ترش». چند رده‌بندی‌ دیگر مانند انواع رایحه‌ی گل‌ها یا میوه‌ها یا حتی بوی چوب درختان و شكلات و توتون نیز وجود دارد ولی این سه نوع رایحه به اضافه‌ی «سرد» و «گرم» ساده‌ترین معیارهای ما برای شناسایی عطرها هستند. علاوه بر صفات «تند» و «ملایم» شاید بشود صفت‌های «سنگین» یا «سبك» را هم به كار برد.

برخی از عطرها تركیبی از این سه رایحه به اضافه‌ی سردی و گرمی هستند مثلاً: عطرهای گرم و شیرین یا سرد و تلخ یا تند و شیرین با تندی و ملایمت‌های مختلف.

عطرهای گرم و شیرین و تلخ = مناسب برای ماه های سرد یا مناطق سردسیر
عطرهای سرد و تلخ یا ترش = مناسب برای ما های گرم یا مناطق گرمسیر و مجالس دوستانه
عطرهای تند از هر نوع = برای میهمانی‌ها و مجالس».

در گرما یا تابستان از عطرهای سرد و به میزان بیشتر استفاده كنید. الكل موجود در ادكلن‌های مختلف در گرما سریع تبخیر می‌شود. احساس خنكی و سردی عطر نیز برای دیگران خوشایند است.

شما می‌توانید طبق سلیقه یا ذائقه بویایی خود انتخاب كنید كه چه نوع عطرهایی را می‌پسندید آیا عطرهای گیاهی با منابع گل‌ها و درختان و صمغ درختان و دانه‌ها و میوه‌ها را دوست دارید یا عطرهای با منابع حیوانی نظیر مُشك كه از آهو گرفته می‌شود یا عنبر كه از نهنگ عنبر به دست می‌آید یا منابع و فرآورده‌های آلی و نفتی. به كلمات و نوع رایحه‌ای كه معمولاً روی جعبه یا شیشه‌ها نوشته می‌شود بیش از زیبایی و ظاهر شیشه توجه كنید.

حتماً بخوانید  چگونه عطر مخصوص خودمان را انتخاب کنیم؟

 

اگر شما از قبیل افرادی هستید که علاقمند به جمع آوری عطر و ادکلن میباشند؛حتمأ عطرهای خود را از بین انواع مختلف انتخاب کنید.به عنوان مثال:عطرهای خنک،گرم،مناسب روز و مناسب شب.چراکه ذائقه ی شما بنا بر فصل،موقعیت،آب و هوا و….تغییر می کند.

 

کارشناسان مارسلا آماده ارائه هرگونه مشاوره و راهنمایی به صورت کاملاً رایگان و آنلاین جهت انتخاب بهترین عطر بر اساس سلیقه شما می باشند. جهت مشاوره با شماره ذکر شده در سایت تماس حاصل فرمائید.

۰ این مطلب را می پسندم
این مقاله را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *